Social Media Expert

Als social media expert weet je wat er in de wereld gebeurt. Voor je eerste koffie heb je je Instagram en Twitter account al doorgenomen op zoek naar nieuwtjes die je kan gebruiken om nieuws voor Bobbejaanland te creëren. Het  nieuws uit de leisure industrie popt automatisch op je scherm door google alerts waardoor geen enkel detail je ontgaat.  

Je ontwikkelt content om je doelpubliek te boeien en vooral … om te entertainen! Je werkt tenslotte voor ’t plezantste land, Bobbejaanland. Omdat de content die je maakt relevant en creatief is, breng je de conversatie op gang. Je schrijft pittig. Je prikkelt de aandacht. Je overtuigt en daagt uit.   

Je maakt een wervende copy bij een advertentie of schrijft een overtuigende blog.  Je verzint een treffende oneliner of een opvallende tweet. Bij elke copy zorg je voor een foto of een video die spreekt.  

Hoe gaat het er nu in’t echt aan toe?

  • Je stelt een veelzijdige content kalender op en ontwikkelt zo veel mogelijk zelf het materiaal voor de verschillende digitale kanalen of je coördineert de creatie ervan. 
  • Je beantwoordt actief alle vragen die via social media binnenkomen. 
  • Je bent actief betrokken bij de creatie van de campagneconcepten. Je geeft jouw insteek vanuit online media. 
  • Voor paid advertising heb je contact met het agentschap en de collega experten op het hoofdkantoor. Je begeleidt het creatieve proces en leert de resultaten beoordelen. 
  • Je bent verantwoordelijk voor de online aanwezigheid van het merk ‘Bobbejaanland’. Je zorgt ervoor dat de informatie op onze webdomeinen / affiliatepartners / wederverkopers / … accuraat is.  
  • Je staat in contact met online pers influencers. Desgevallend begeleid je cameraploegen of fotografen in het park. 
  • Je beoordeelt graag de resultaten van alle online inspanningen die worden geleverd en presenteert deze in handzame rapporten.  
  • Je volgt de trends op het gebied van online media en informeert collega’s over relevante nieuwe ontwikkelingen. 

Wie ben jij? 

Jij hebt: 

  • Bachelor communicatie of marketing, maar digital is je passie.  
  • 1 à 2 jaar ervaring op het gebied van online en social media. 
  • Goede kennis en ervaring met SEA, SEO copywriting, Web analytics en social mediabeheer. 
  • Je hebt kennis van paid media maar het is niet je expertise.  
  • Kennis: Google Analytics, CMS. 
  • Een goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels.  

Persoonlijkheid: 

  • Creatief. 
  • Communicatief. 
  • Je houdt van mensen en werkt graag in teamverband. 
  • Je kan vlot prioriteiten stellen. 
  • Je neemt initiatief. 
  • Hands on 
  • Resultaatgericht 
  • Analytisch 
  • Leergierig 

Wat hebben we jou te bieden? 

Een heel boeiende werkomgeving. Toffe collega’s. Alle dagen iets anders. Een kantoor in ’t plezantste land te midden van de actie in de groene kempenFlexibiliteit en verantwoordelijkheid. Een vast salaris aangevuld met extralegale voordelen. Leerrijke wandelingen tussen jouw doelpubliek en een splash tijdens de hete zomerdagen.